تبلیغات
شرکت رنگچی شیمی مواد اولیه صنایع رنگسازی / ساختمان / رنگ سیمان و رنگ بتن / پلاستیک / 22883998 021 - آسفالت رنگی
شرکت رنگچی شیمی مواد اولیه صنایع رنگسازی / ساختمان / رنگ سیمان و رنگ بتن / پلاستیک / 22883998 021
موارد مصرف در صنایع تولیدی : رنگ / پلاستیک و پلیمر pvc / جوهر چاپ / سمنت پلاست / سیمان و بتن رنگی / چرم /کود و کشاورزی و ...
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 8 تیر 1389 توسط رنگچی ( باقرآبادی )

 آسفالت رنگی

قابل توجه طراحان، معماران و پیمانکاران محترم در امور راه سازی، محوطه سازی و شهرک سازی.

همچنین شهرداریهای محترم شهرها  و  مناطق - دانشگاها - مدارس - ورزشگاه ها  و  مراکز فرهنگی - انبوه سازان مسکن - بیمارستان ها و ...

 


 

شرکت رنگچی با ارائه رنگدانه یا پیگمنت های معدنی (اکسید آهن آلمانی) به صورت ترکیبی از 4% رنگ از کل وزن آسفالت(قبل از مخلوط شدن قیر با شن و ماسه و به مدت 10 ثانیه) در جهت ساخت مسیر های متمایز  ( خطوط  دوچرخه، آمبولانس، اتوبوس و خطوط ویژه)  و محوطه سازی های زیبا و زمینهای ورزشی به صورتی متفاوت و تبدیل فضاهای خاکستری و بی روح گذشته به محیطی زیبا و با نشاط با استفاده از آسفالت رنگی شما را یاری میرساند.
لازم به ذکر است که تولید آسفالت رنگی بدون نیاز به متد و تکنولوژی پیچیده و خاص و همینطور بدون نیاز به تکنیسن های اروپایی و به شکل صنعتی ساده و با دوام در برابر عوامل جوی و نور و بدون کاهش مقاومتی برای آسفالت قابل دسترس میباشد.


تلفن واحد فروش :  98 39 88  22

 همراه : 2814 316 0912   باقرآبادی

www.rangchi.mihanblog.com    -   ایمیل :    b.hamid@rangchi.co

برای ملاحظه نکات بیشتر و همچنین دستورالعمل تولید به ادامه مطلب کلیک کنید

جهت اطلاعات بیشتر از سایتلنکسز لطفا اینجا کلیک کنید.


جاده های کشور رنگی میشوند.

آسفالت رنگی از رویا تا واقعیت با رنگدانه های آلمانی شرکت رنگچی :

رنگدانه‌هایی است که قرار است از این پس لابه‌لای ذرات قیر بنشیند تا برای از بین بردن سیاهی یک‌دست سطح جاده‌ها از قوطی‌های رنگ، کارگران قلم مو به دست، ماشین‌های رنگ‌پاش و رنگ‌کاری چند‌باره آسفالت‌ خیابان‌ها بی‌نیاز شویم.

به ‌دنبال ارائه و تولید آسفالت رنگی توسط شرکت رنگچی در کشور، از این پس این امکان وجود دارد که برای مشخص کردن محل عبور عابران پیاده، مشخص کردن بخش‌های مختلف بزرگراه‌ها، سطح سرعت‌گیر‌ها، کشیدن حصار در جاده برای مشخص کردن مسیر ویژه دوچرخه سواری و پیاده روی و محوطه های ورزشی و... از آسفالت رنگی به جای رنگ کردن سطح آسفالت استفاده کرد.

استفاده از آسفات رنگی هم دارای زیبایی بهتر و خاصیت اطلاع‌ رسانی بالاتری است و هم اینکه این آسفالت از ثبات رنگ بیشتری در مقایسه با رنگ کردن متوالی آن برخورداراست.

بالا بردن ضریب ایمنی جاده از دیگر محاسن آسفالت رنگی است که هنگامی ‌که سطح آسفالت را رنگ می‌کنیم، اصطکاک میان سطح و لاستیک ماشین کاهش می‌یابد و این مسئله به‌خصوص در مواقعی که هوا بارانی و جاده لغزنده است خطر بیشتری را به وجود می‌آورد، اما استفاده از آسفالت رنگی این مشکل را نیز مرتفع می‌کند.

صرفه‌جویی در میزان انرژی الکتریکی مورد نیاز برای روشن کردن سطح جاده‌ها در شب یا در مسیر‌های خاص همچون تونل‌ها از دیگر مواردی است که استفاده از آسفالت رنگی در جاده‌ها را موجه جلوه می‌دهد.

با استفاده از آسفالت رنگی در تونل‌ها هزینه انرژی روشنایی مورد نیز تا 30درصد کاهش می‌یابد

و مجموع این عوامل باعث شده تا شهرداران محترم کشور و مهندسین و طراحان بخش های عمران و شهر سازی در پی دستیابی به تکنولوژی تولید آسفالت رنگی باشند.

تکنولوژی تولید قیر‌ رنگی مربوط به دهه 80 میلادی است و استفاده از آسفالت رنگی در کشور‌های اروپایی سال‌هاست که شیوه‌ای متداول است اما این شیوه با وجود برخورداری از یک تکنولوژی نه چندان پیچیده با یک تأخیر30 ساله به کشور ما رسیده است.

قیر، پسمانده‌ای است که از نفت خام به دست می‌آید. و نفت خام در برج تقطیر در 2مرحله تقطیر می‌شود. در مرحله اول مواد سبک مانند بنزین و پروپان در فشار اتمسفری از خوراک اولیه جدا می‌شوند و در دومین مرحله تقطیر که در فشاری نزدیک فشار خلأ صورت می‌گیرد، ترکیبات سنگینی چون نفت سفید و گازوئیل از ترکیب اولیه جدا می‌شوند. در نهایت آنچه از این 2مرحله تقطیر باقی می‌ماند، نانو‌کامپوزیتی است که از ذرات بسیار ریز جامد (آسفالتن) که در سیالی (گریس مانند ) مالتن. غوطه ‌ورند، تشکیل شده است و به آن قیر می‌گویند.

در مرحله بعد رنگدانه‌ قرمز آسفالت با افزودن اکسید آهن به قیر از پیگمنت های قرمز لنکسز آلمان ( بایر ) به دست می‌آید.

به گفته متخصصین برای تولید قیر رنگی استفاده از رنگدانه‌های معدنی ارجحیت دارد، چراکه رنگدانه‌های آلی در برابر تابش آفتاب از بین می‌روند و آسفالت به مرور زمان رنگ اولیه خود را از دست می‌دهد. ولی با استفاده از رنگدانه های اکسید آهن آلمانی ( بایفروکس ) تا زمانی که آسفالت در سطح معابر پایدار باشد رنگ آن نیز پا یدار خواهد بود.

شرکت رنگچی تنها نماینده این رنگدانه ها در ایران افتخار دارد که با تلاش مدیریت و متخصصین خود و با همکاری چند مجری تولید آسفالت در جهت معرفی و آشنایی دست اندر کاران این صنعت در کشور و همگامی با تکنولوژی روز دنیا اقدام به ارائه آسفالت قرمز در چند شهر و منطقه نماید .

برخی نمونه های اجرا شده شامل : سازمان عمران اصفهان – دانشگاه آزاد سمنان – شهرداری تهران ( بلوار کشاورز )

شرکت رنگچی ( بر خلاف نظر برخی از شرکت های مدعی برای پیچیده کردن این صنعت در بیان محدودیت تکنولوژیکی که موجب محدودیت در تصمیم‌گیری نیز می‌شود،) آسفالت رنگی را صنعتی انجام شدنی و در دسترس دانسته و آن را ثابت نیز کرده است . و حالا که این فناوری تولید را داریم و مزایای استفاده از آسفالت رنگی هم کاملا روشن است، دلیلی وجود ندارد تا خودمان را از مزایای این روش محروم‌ سازیم.

البته مقرون به صرفه بودن این روش از دیگر روش ها را نیز از مزایای آن برمی‌شماریم .

با این وجود به گفته کارشناسان قیمت تمام شده آسفالت رنگی در مقایسه با رنگ کردن آسفالت کمتر خواهد بود و این نکته‌ای است که علاوه بر زیبایی، دوام و امنیت جاده استفاده از این نوع آسفالت را در مناطق خاص موجه می‌کند


نمونه های اجرا شده اخیر توسط شرکت سولار صنعت ( اولین مجری آسفالت رنگی با رنگ های بایفروکس آلمان در ایران ) بلوار کشاورز تهران و پارک ولایت و چند پروژه ایستگاه های اتوبوس و ... و همچنین شرکت عمران شهرداری اصفهان در شهر اصفهان و دانشگاه آزاد سمنان و شهرداری یزد و غیره


رنگ

رنگ مسیر را نشان میدهد

طبیعت و انسان دردنیای رنگ زندگی می کنند. مسیرها، جاده ها و میادین عمومی انواع گسترده ای از مناظر شهری و طبیعی را به روی ما می گشایند.

از روزهایی که زمین زیرپای ما و چرخها به رنگهای خاکستری محدود می شد، گذشته است و طراحی مناظر شهری و مدرن به دلیل المانهای طراحی رنگی شده اند. بتون آسفالتی رنگی و علامات ترافیکی روی آسفالت رنگی که مسیری را نشان می دهند، مناطق و میادین را تزیین کرده اند. تنالیته های قوی و ملایم، با محیط اطراف ما ـ با رنگهایی که در زندگی ما وجود دارند ـ سازگاری یافته اند.

 

دنیای رنگها

 

موفقیت تشکیلات ما در بازار بعنوان تولید کننده رنگدانه های معدنی در دنیا میتواند در تجربه 80 ساله ما نهفته باشد. ما خودمان را در جهت برآورده ساختن دقیقترین نیازمندهای بازار هدایت کرده ایم، و بنابراین به صورت مداوم از مزیت آگاهی از فنون و معلومات بهره می بریم. رنگدانه های با کیفیت ما توسط بسته بندی کامل از مدیریت کیفی تا مشاور اختصاصی جهت کاربرد آن پشتیبانی می شود.

مشتریان ما میتوانند پالتهای رنگدانه ها را برای رنگ آمیزی مخلوطهای قیری بعنوان مواد خام برای بتن آسفالتی و آسفالت چسبنده انتخاب کنند. طیف رنگدانه های ما از رنگدانه های روشن تا رنگدانه های مقاوم در برابر عوامل جوی با ثبات رنگی بالا که دوام بلند مدت رنگ را در هر نوع کاربردی تضمین می کند، می باشد. 

رنگدانه های رنگی

 رنگدانه های معدنی مانند اکسید آهن قرمز، اکسید کروم یا رنگدانه ها با فاز مخلوط شده برای رنگ آمیزی مخلوطهای قیری ایده ال می باشند. با توجه به طیف وسیع رنگی، شرکتلنکسزنیز بیشترین آزادی عمل را دارا می باشد ، و رنگها تنها توسط مخلوط قیری مورد استفاده تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. مخلوط قیری استاندارد سیاه با استفاده از رنگدانه های قرمز اکسید آهن پایدار در برابر حرارت با ثبات رنگی بالا، رنگی می شوند.جایگزین هایی برای رنگهای قرمز با استفاده از اکسید کروم سبز یا اکسید آهن زرد که در برابر حرارت پایدار میباشد وجود دارد. با استفاده از مخلوطهای قیری ویژه با رنگ روشن، طیف رنگی می تواند شامل سطوح سفید نیز بشود. اکثر تولید کنندگان امروزه این نوع رنگهای مخلوط قیری را عرضه می کنند. علاوه بر رنگدانه هایی که تقریباً ذکر شد، اکسید آهن زرد، قهوه ای یا سیاه نیز می توانند با مخلوط قیری روشن استفاده بشوند. محدودیتهای معین در مورد ثبات حرارتی، باید در دمای اختلاط بالاتر از 180 ـ 160 مشاهده شود که در تولید آسفالت چسبنده روی میدهد. درصدهای اختلاط آسفالت رنگی مهمترین رنگدانه های معدنی لنکسز Deutschland GmbH برای رنگ آمیزی بتون آسفالتی و آسفالت  توصیه شده

افزودن رنگ یک سؤال مهم، خصوصاً در مواجه با مقادیر بالایی از اکسید آهن قرمز مورد استفاده، این است که چگونه میتوان رنگدانه ها را به مخلوط با سهولت بیشتری افزود. دو نوع فرآیند مختلف بسته به نوع نیازمندی استفاده می شود. 1- قیر رنگی قیر رنگی از اختلاط قیر با رنگدانه ها بدست می آید كه این رنگدانه ها به دو دسته آلی و غیرآلی تقسیم می شوند. رنگدانه های غیرآلی مانند اكسید آهن، اكسید كروم، دی اكسید تیتانیوم و رنگدانه های مخلوط (مثل كبالت آبی) برای رنگی كردن مخلوطهای قیری مناسبند. این رنگدانه ها در هر شرایط آب و هوایی پایدار هستند اما رنگدانه های آلی كه از حشرات و گیاهان استخراج می گردند در برابر حرارت و شرایط آب و هوایی ناپایدار، گران قیمت و برای اختلاط با قیر نامناسبند. مهمترین نوع رنگدانه های آلی، آزوپیگمان (azo pigment) نامیده می شوند كه از هیدروكربنهای آروماتیك تشكیل شده اند. اكسید آهن از متداولترین رنگدانه های غیر آلی است و به دو نوع طبیعی و سنتزی تقسیم می شود. نوع طبیعی آن در محدوده رنگ زرد، قرمز قهوه ای روشن، قهوه ای متمایل به سبز و قهوه ای پررنگ و نوع سنتزی آن در محدوده رنگهای زرد و قرمز تا سیاه و قهوه ای وجود دارند. قیر بكار رفته نیز نقش مهمی در تولید مخلوط رنگی دارد و بیشتر اوقات اكسید آهن قرمز و اكسید كروم سبز برای آن استفاده می شود. رنگهای شفاف و روشن را فقط می توان در بیندرهای بی رنگ (Pale or colorless binder) بكار برد. این بیندرها فاقد آسفالتن و دارای رنگ پذیری بالایی هستند. اصولاً با این بیندرها می توان رنگهای متنوع تری با استفاده از اكسید آهن زرد، قهوه ای و سیاه و اكسید كروم سبز بدست آورد البته به شرطی كه مقاومت حرارتی مناسبی داشته باشند. در دماهای بالای 180 درجه سانتیگراد، اكسید آهن زرد و سیاه تبدیل به اكسید آهن قرمز می شوند و باید توجه داشت كه دمای اختلاط معمولاً بیش از180 درجه سانتیگراد است. همچنین از محصولات فریت روی با مقاومت بالای حرارتی برای رنگ زرد و مخلوط منگنز و اكسیدهای آهن برای رنگهای قهوه ای و خاكستری استفاده می گردد. قابل ذكر است كه مقاومت حرارتی رنگدانه هایی مانند اكسید آهن قرمز، اكسید كروم سبز و دی اكسید تیتانیوم برای تولید مخلوط آسفالت رنگی در مصارف راهسازی مناسب است. دی اكسید تیتانیوم یكی از متداولترین پیگمانهای غیرآلی با ضریب شكست بالاست كه تولید رنگ سفید می نماید و رنگدانه های آن از نظر مورفولوژی به دو شكل آناتاز(anatase) و رتایل (rutile) هستند. در كل، اكسید آهن قرمز برای مخلوطهای قیری مناسبترین رنگدانه ها می باشند اما با قیرهای بدون آسفالتن، محدوده وسیع تری از رنگها شامل زرد تا آبی قابل حصول است. جدول 1: مشخصات رنگدانه های اكسید آهن

 

1خصوصیات فیزیكی رنگدانه ها:

 رنگدانه ها از نظر فیزیكی به چهار شكل زیر وجود دارند: 1- فشرده (compact) 2- پودری (powder) 3- گرانول (granules) 4- دوغاب (slurry) اندازه ذرات در نوع فشرده در بهترین حالت بین 0001/0 تا 001/0 میلیمتر است. برای تهیه این نوع رنگدانه، ذرات ریز رنگدانه در یك بیندر سازگار با قیر (مانند ملات سیمان) مخلوط می گردند تا به هم چسبیده و به صورت كره های كوچك فشرده روان درآیند. این بیندر مقدار فشردگی رنگدانه ها را كنترل می نماید تا اطمینان حاصل گردد كه در طول حمل ونقل و ذخیره سازی نیز پایدار بمانند و در حین حال به راحتی در مخلوط آسفالتی بشكنند. رنگدانه های پودری ذرات بسیار ریزی هستند كه به راحتی روان نمی شوند. این بدین معناست كه هنگام تخلیه سیلوهای ذخیره باید از یك وسیله مكانیكی مانند لرزاننده استفاده كرد. اما رنگدانه های فشرده چون به راحتی روان می شوند، می توان آنها را به آسانی در سیلوها ذخیره و تخلیه كرد، گرد و غبار نیز ایجاد نمی كنند. یكی دیگر از امتیازات رنگدانه های فشرده آن است كه دانسیته بالك بیشتری نسبت به نوع پودری دارند كه باعث می شود هنگام ذخیره سازی جای كمتری اشغال نمایند.

 در جدول 2 خصوصیات فیزیكی دو شكل فشرده و پودری یك نوع رنگدانه اكسید آهن با هم مقایسه شده اند. جدول2 : مقایسه رنگدانه فشرده و پودری مشخصات فیزیكی رنگدانه فشرده رنگدانه پودری روش استاندارد اندازه ذرات (mm)8/0- 3/000017/0- مقدار Fe2O3 (%) 97- 9297- 94DIN 55913 مقدار SiO2 + Al2O34- 2 4- 2DIN 55913 دانسیته بالك (kg/l)4/1- 0/17/0 DIN EN ISO 787-11 مقدار مواد محلول در آب (%)5/3 >5/0 >DIN EN ISO 787-3 جذب آب (g/100 g)2525DIN EN ISO 787-5 رطوبت (%)0/1 >5/0 >DIN EN ISO 787-2 دانسیته (g/ml)0/50/5DIN EN ISO 787-10 pH8- 48- 4DIN EN ISO 787-9 رنگدانه های دوغابی به صورت امولسیون ذرات جامد در رنگ معمولی با خصوصیات فیزیكی زیر می باشند. 

مقدار رنگدانه های مصرفی:

 برای قیر معمولی سیاهرنگ، افزودن حدود 3-4% رنگدانه اكسید آهن سنتزی قرمز با قدرت رنگ دهندگی بالا نسبت به كل مخلوط كافی است. افزایش مقدار رنگدانه اثر كمی در ازدیاد شدت رنگ دارد اما اگر قدرت رنگ دهندگی رنگدانه ها كمتر باشد این درصد بیشتر می شود. برای سایر رنگدانه ها مانند اكسید كروم سبز كه برای تغییر رنگ طبیعی قیر سیاه خیلی مناسب نیستند، این درصد به هیچ وجه كافی نیست. همچنین رنگهایی به غیر از قرمز را به راحتی نمی توان در قیرهای سیاهرنگ بوجود آورد و لازم است از سنگدانه های رنگی در تولید مخلوط آسفالتی استفاده شود. قیرهای بی رنگ كه قبلاً ذكر شد فقط در برخی از كشورها وجود دارند. از معایب آنها قیمت بالا و مقاومت كم آنها در برابر تغییرات آب و هوایی است. اما هنگام كار با آنها می توان محصولات رنگی بیشتری را به راحتی و با بكار بردن حدود 1-2% رنگدانه تولید كرد. 4- آسفالت رنگی: روشهای تولید آسفالت رنگی به شرح زیر می باشد: 4-1- افزودن رنگدانه ها به مخلوط آسفالت

 فرآیند تولید آسفالت:

این فرآیند به دو صورت ناپیوسته و پیوسته انجام می شود. در واحد ناپیوسته، رنگدانه ها را می توان بصورت دستی از طریق شوتهای معمولی مستقیماً به مخلوط اضافه كرد. معمولاً رنگدانه ها در بسته بندیهای پلی اتیلن ریخته می شوند كه نیازی به خالی كردن این بسته ها نیست چون پلی اتیلن در 130-140 درجه سانتیگراد كاملاً حل می شوند. از مزایای این روش آن است كه هیچ گونه گردوغباری ایجاد نمی شود و عمل اختلاط در زمان كوتاهی در حدود 60-90 ثانیه انجام میگیرد. برای جلوگیری از لخته شدن رنگدانه ها باید آنها را قبل از قیر اضافه كرد و حدود 10-15 ثانیه با سنگدانه ها مخلوط نمود. در واحدهای پیوسته كه نمی توان با روش دستی رنگدانه ها را اضافه كرد لازم است کارخانه، مجهز به یك واحد اندازه گیری رنگدانه ها باشد.اما در كل، واحد تولید آسفالت رنگی به جز همزن نیازی به تجهیزات خاص دیگری ندارد.

 


تلفن واحد فروش :  98 39 88  22

 همراه : 2814 316 0912   باقرآبادی

www.rangchi.mihanblog.com    -   ایمیل :    b.hamid@rangchi.co





دنبالک ها: آسفالت، رنگبندی،
Mail icon jblack.info
درباره وبلاگ

واردات پیگمنت های رنگ آلی و معدنی و اکسید تیتان و رنگهای فلورسنت و لومیننسنت و سالونت فت و بلک کربن و ...

استفاده در صنایع تولیدی : رنگسازی / سمنت پلاست / نما / کفپوش لاستیکی و سیمانی / سیم و کابل / قطعات خودرو / جوهر مرکب / چرم / UPVC / پی وی سی / پلاستیک و لاستیک.
تماس :
22883998 ( 021 ) -- 2814 316 0912
پیوند ها
پیوند های روزانه
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
سیمان رنگی رنگ سیمان شركت رنگچی رنگچی سمنت پلاست رنگ رنگسازی پلاستیک پلیمر لاستیک تیتان اکسید آهن اکسید کروم پیگمنت رنگدانه رنگ آلی رنگ معدنی دوپونت , کرونوس کلارینت رینفروکس بایفروکس بایر آلمان وکسکو پراساد آرون بلک دایموند یانگ فنگ دگوسا پلی اتیلن دوده فلورسنت روزنما سمنت پلاست سنگ مصنوعی سیمان رنگی بتن رنگی کفپوش سیمانی
قالب وبلاگ